Allah Muhammad
izzati pink worldღ
Pink world owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

❤Assalamualaikum! Welcome to my pink world! Ctrl w if you hate it. Please be happy and keep smiling!❤
ღIzzati pink worldღ


Owner
Izzati Sarafina Hanis Noorhazerin
19 Jun 2002
Penang ja
Pink forever! Don't make me angry!
Act like a lady, think like a boss
Saya kat sini

RULES

use nice words
Request? Of course you can!
can ask anything about my blog
Please register! So, I can blogwalking to your blog too
No spam here!
Ask for exchange link? Also can!

Kalau dah lama jenguk tu, jangan lupa solat!
Memories

Secret box♥



Pink's menu!!

Pinky world


Navigation
Izzati's novels Izzati's novelistar tips! Izzati's rules

Sakura's flowers!(my favorite flowers!)



      Subete no kon'nichiwa! Untuk entri kali ni, saya nak cerita tentang fakta bunga sakura yang sangat indah dan terdapat di negara Jepun ini! Bunga ni juga adalah bunga favorite saya! Wow, memang saya suka sangat dengan bunga yang satu ni walaupun tak ada dekat Malaysia!

   Kalau readers semua nak tahu, bunga sakura ni ada juga keistimewaannya yang tersendiri! Itulah yang menyebabkan saya suka dan tertarik hati dengan bunga ni!

Image result for sakura haruno icon Bila musim bunga sakura ni mekar, nanti akan ada sesetengah orang yang akan piknik tepat di bawah pokok sakura. Kalau saya pun, pasti akan join piknik sekali! Perkara tu dipanggil
hanami. Kalau readers semua nak tahu juga, mekarnya pokok sakura ni, di perakhiran bulan March sampai April.
Image result for sakura haruno icon Kalau nak tengok pokok sakura mekar, ada juga tempatnya di Jepun! Contohnya dekat Kinkaku-Ji atau Golden Pavilion dekat Kyoto. 
Image result for sakura haruno iconGelaran  cherry blossom capital of the world bukannya dari Jepun! Gelaran tersebut diberi kepada tempat bernama Macon di Georgia Amerika yang di mana telah menjadi rumah bagi 300.000 pokok sakura!
Image result for sakura haruno iconBunga sakura juga boleh dijadikan makanan kalau readers semua nak tahu! Bukan sahaja indah dibuat pemandangan tapi rasanya pun sangat unik dan membuatkan makanan nampak sangat cantik! Bunga sakura adalah salah satu bahan makanan kalisk di negara Jepun!
Image result for sakura haruno iconAnd lagi satu, bunga sakura ni memiliki warna yang paling cantik pada saya! Warna pinknya yang lembut itu memang membuatkan saya menggemari dengan bunga yang satu ini!
   Jadi, itu sahaja fakta bunga sakura yang saya dapat sharekan dengan sebab kenapa saya suka bunga ni! So, itu sahaja assalamualaikum dan jumpa lagi pada entri yang akan datang!

   Sumber dari sini