Allah Muhammad
izzati pink worldღ
♫PINK WORLD OWNER♫

Navigation : touch hover image



story owner linkies stuff rules

❤Assalamualaikum! Welcome to my pink world! Ctrl w if you hate it. Please be happy and keep smiling!❤
ღIzzati pink worldღ


♫A LITTLE BIT ABOUT OWNER♫

Izzati Sarafina Hanis Noorhazerin
19 Jun 2002
Pink forever!
♫LEAVE YOUR MELODY♫


RULES

use nice words
Request? Of course you can!
can ask anything about my blog
Please register! So, I can blogwalking to your blog too
No spam here!

♫SOLAT♫

♫MEMORIES...WILL YOU FORGET?♫

♪Kawaii secret box♪




♫Inspirations♫

Kawaii lady
A blog that contain a lot of tutorial and freebies...

Hana chie
A blog that give many inspirations

Syasya
The nice blogger

Next
???

STORY


 Alhamdulillah because Allah SWT still give me a chance to write an entry today! :) Right now, I feel so lazy to write an entry especially to open my blog. The reasons? I have no ideal what I want to write at here. Impossible for me to write everything about me at here! My means, about my life at here.

 Do you understand? Why I ask like that? Because my grammar so bad. I need to improve it because I want to learn and improve my grammar. Just that...  Okay...okay...

 Okay, hari tu pula Penang dilanda banjir yang tak kurang teruknya. Memang menakutkan sebab angin pun bertiup sangat kencang. Rasa macam bumbung rumah dah nak terkeluar masa tu. Saya hanya duduk dekat rumah biasa. Memang rumah saya tu kalau hujan lebat, air gerenti masuk.

 Tengok ja halaman rumah, dalam rumah dah macam tasik. Air masuk memang banyak. Reda jalah dengan ujian yang Allah SWT bagi. Kami hanya ingat yang Allah SWT bagi ujian, semua hambanya boleh tempuh. Yalah, mana ada orang buat pintu tanpa kunci dan Allah SWT tak mungkin akan bagi ujian tanpa penyelesaian.

 Bila hujan dah berhenti, memang keadaan rumah sangatlah teruk. Bila air surut pula, keadaan di jalan-jalan macam baru habis perang dunia kedua. Sangat teruk. Pokok habis tumbang dengan akar-akar sekali terkeluar.

 Bila tengok keadaan rumah macam tu, tak mungkinlah nak biar. Mestilah nak dibersihkan ya tak??? Air banjir, gerenti kotor. Jadi, bersihkan.

 My school??? Sekolah memang confirm keadaan teruk. Jadi, masa datang sekolah tu, tolong-tolonglah bersihkan sekolah. Tak akan nak biar. Sekolah kita kan? Rumah kedua dan tempat untuk menimba ilmu. Kerja banyak tapi taklah rasa penat sangat sebab ramai yang bagi kerjasama.

 Tapi rasanya macam ada hikmah juga Allah SWT bagi banjir! Untuk peringatan buat kita semua yang asyik leka dengan hiburan sampai lupakan amal ibadat. Yang paling teruk ada juga segelintir orang yang mengadakan pesta arak. Berdoalah harap-harap kita dijauhkan dari perkara yang sebegitu! Amin.

 Pernahlah dalam satu entri, saya ada tulis yang saya memang suka sangat dengan hujan. Tapi dah kalau banjir macam ni, perasaan suka terhadap hujan tu tiba-tiba hilang. Entahlah, hanya berdoa agar perkara ni dah tak berulang.

 Rasanya itu sahajalah untuk hari ini. Kalau ada masa, kalau diberikan kesihatan yang baik oleh Allah SWT, insya-Allah blog ni akan diupdate entri lagi. Terima kasih sudi membaca. May Allah bless you. Assalamualaikum! :)