Allah Muhammad
izzati pink worldღ
Pink world owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

Assalamualaikum! Hope you like my blog! Ctrl w if you hate it. Thanks for coming❤
ღIzzati pink worldღ


Owner
Izzati Sarafina Hanis Noorhazerin
19 Jun 2002
Penang ja
Pink forever! Don't make me angry!
Act like a lady, think like a boss
Saya kat sini

RULES

use nice words
Request? Of course you can!
can ask anything about my blog
Please register! So, I can blogwalking to your blog too
No spam here!
Ask for exchange link? Also can!

Kalau dah lama jenguk tu, jangan lupa solat!
Memories

Secret box♥



Pink's menu!!

Pinky world


Navigation
Izzati's novels Izzati's novelistar tips! Izzati's rules

holiday with a happy family!




   Hello! Wow, entri last saya, saya tulis yang saya tak akan tulis blog dan novel dalam masa satu minggu tapi dah terlajak sampai 13 hari! Maaflah, charger laptop saya buat perangai lagi! Ini pun pinjam laptop abah saya! For a while untuk tulis entri hari ni!

   Ada saya tulis dekat entri last saya, yang saya akan bercuti dekat rumah nenekkan? Memang saya dah pergi bercuti dan dah balik lama dah! Sepatutnya hari Ahad, tapi mama call kata hari Isnin baru boleh ambil sebab abah ada urusan kerja yang penting!

   Rindu dekat blog? Seriusly nak kata, taklah rindu sangat sebab selama ni pun dah lama tak update entri, so, macam tak rasa apa-apa! Tapi ada jugalah rasa rindu nak karang novel! Nanti saya tulis, janganlah marah ya!

   Kalau nak cerita apa yang saya buat dekat sana, sekadar melawat neneklah! Tolong sikit-sikit! Tapi, tanpa sengaja, saudara saya dari Johor pun datang bercuti sekali! Tapi diorang balik awal, hari Sabtu!

   Memandangkan mereka datang, kami pun rancanglah nak pergi keluar sama-sama! Nak tahu pergi mana? Kami just pergi jalan dekat padang kota, pesta dengan mandi laut! Memang pada readers semua yang dah biasa jalan jauh tu macam tak kisah tapi pada kami ia memang best!

   Maklumlah, kami jarang jumpa dengan depa, bila datang rasa happy sikit! Cuma rasa rindu jugalah dengan mama, abah, abang dan Aidil dekat rumah yang tak pergi! Sebab? Aidil ni macam susah sikit nak tidur rumah orang, tak akan nak tinggal dia? So, hantar saya, dengan dua orang adik perempuan saya tu pun dah ok! At least, nenek tak rasa sedih!

   Kembali pada cerita kami pergi jalan-jalan tu, yes, kami first sekali pergi jalan-jalan dekat padang kota! Singgah makan-makan dekat sana! Ada yang order kerang bakar, mi udang, ais kacang, nasi goreng, koay teow dan macam-macam lagi!

   Lepas makan tu, lepaklah sambil menikmati pemandangan dekat situ! Ramai jugalah yang datang!

   Ini fotonya!



Makan satu family!


   And then, hari Rabu, 7 Disember, kami pergi jalan-jalan dekat pesta! Macam-macam jugalah yang kami main macam, ferris wheel, belon udara panas, macam-macamlah! Best juga naik dengan sepupu. Sebenarnya ada lagi dari Ipoh, tapi mereka tak dapat datang!

   Nak tengok foto? Ini dia, taklah banyak foto dan saya sangat comot! Mama tak ada ni, habis jadi tak tentu-hala! Kalau mama ada, bolehlah siapkan saya!


   Ini foto saya, adik beradik dengan nenek saya! Nenek saya masih nampak kuat lagikan???



   Ini nenek saya dengan adik-beradiknya! Tok cik dan tok su sayalah! Yang tudung pink tulah datang dari Johor!

 

   Ini pula foto saya dengan sepupu saya! Yang budak lelaki nampak sweet tu dari Johor! Anak kepada tok su saya! Dia ni bapa saudara sayalah kiranya! Yang lain-lain tu adik-beradik saya dengan sepupu! 

   Ok, seterusnya, pada hari Khamis pula, 8 Disember, kami semua pergi mandi laut pula! Kali ni, nenek saya tak ikut! Tak berminat! Jadi, saya pergilah dengan mereka. Kami macam berkelah dekat sana, bawa bekalan makanan banyak-banyak!

   Apa yang kami buat dekat sana? Gerenti, mandi laut, kutip siput, hayati pemandangan indah dan bersantai! Ada foto juga, tengoklah!


  Cantikkan pemandangannya???


Mak teh saya berselfie! Dia baru ja kahwin! Yang besar-besar semua tu mak saudara! Yang pakai baju pink, sepupu dan duduk berselindung dekat belakang tu saya dengan adik saya! Malu nak tunjuk muka! :p

 Selfie lagi! Biasalah, tu! Excited! XD

   Itu jalah yang saya nak cerita dan itulah foto-foto yang saya ada! Walaupun nampak biasa pada readers semua, tapi pada kami, kenangan yang awesome! Harap-harap dapat keluar macam ni lagi lain kali!

   So, itu jalah untuk entri kali ni! Semoga berjumpa lagi! Assalamualaikum dan bye! Take care!